Workshop portfoliom

Workshop portfoliom

2 NAPOS WORKSHOPOK:

VÁLLALATI WORKSHOPJAIM, COACHING TÁMOGATÁSSAL:

- PÉNZÜGYEKRŐL NEM PÉNZÜGYESEKNEK TRÉNING

A pénzügyi alapfogalmak ismerete és értelmezése alapvető kompetenciává vált. Mit jelent a fedezet, milyen elemei vannak az önköltség-számításnak, mire figyeljünk a költséghelyi büdzsé felépítésekor?

- EMBERKÖZPONTÚ LEAN MENEDZSMENT BEVEZETÉSE ÉS TÁMOGATÁSA

A lean nemcsak költség-racionalizálási módszer, hanem egy emberközpontú filozófia, amely megnyitja a lehetőséget a problémák gyökér-okainak és a kreatív folyamatfejlesztési megoldások feltárásának.

- ÉRTÉKALAPÚ VEZETÉS, SZEMÉLYES ÉS SZERVEZETI ÉRTÉKEK ÖSSZEHANGOLÁSA

Miképp lehet a szervezetek által deklarált értékeket összhangba hozni a személyes értékrendünkkel, hogy a mindennapokban is szívvel-lélekkel képviselni tudjuk azokat, és tudatosan felismerjük a "gap"-eket?

- BEVONZANI, MOTIVÁLNI, MEGTARTANI – X,Y,Z GENERÁCIÓK A VEZETÉSBEN

Mitől válik vonzóvá egy munkahely a különbözően szocializálódott, eltérő generációk számára? Ismertető előadás és interaktív workshop az interkulturális együttműködés feljesztésére.

- STRESSZKEZELÉS ÉS REZILIENCIA A VÁLTOZÁSOK VIHARÁBAN

A kialakult és megszokott üzleti modellek folyamatos megkérdőjelezése a termékfejlesztési ciklus felgyorsulásával folyamatos nyomás alá került. Hogyan válik kezelhetővé a változásokkal járó stressz?

- BIZALOM ÉS KONSTRUKTÍV EGYÜTTMŰKÖDÉS FEJLESZTÉSE AZ EREDMÉNYESSÉGÉRT

Hogyan válik a szervezeti bizalom növelése a konstruktív, nyílt viták, és ezáltal az elkötelezettség és a következetesség kultúrájának megteremtésével az eredményesség eszközévé?

- ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS NEHÉZ HELYZETEKBEN

Hogyan lehet határozottan képviselni a véleményünket és kiállni önmagunkért, anélkül, hogy másokat megbántanánk? Az értő figyelem, és hogyan járul hozzá a ki nem mondott gondolatok megértéséhez?

(ÓRADÍJ: 25.000 Ft, NAPIDÍJ: 200.000 Ft)

2016. 05. 26.

W.Chan Kim - Renée Mauborgne: A kék óceán stratégia

A címbéli „kék óceán” egy analógia a verseny nélküli piaci térről – vagyis a végtelen piaci lehetőségek szimbóluma. Az óceán vérvörössé vált ott, ahol ahol a cápák egymást tépik, vannak azonban területek, ahol még kék a víz. Határozottság, innovativitás és kurázsi kell persze annak felismeréséhez, hogy hol bukkanhatunk új piacokra, ahol még nem vetette meg senki a lábát, ahol még nem vöröslik a víz.

A könyv 2005-ös megjelenése óta a bestsellerek egyike, mert jelentős piaci paradigmaváltásával áttörést jelentett a korábbi üzleti, piacépítési elvekhez képest.
Mi a kék óceán stratégia lényege? Fontos elemei a változásmenedzsmentből ismert „STOP, START, CONTINUE”, azaz a „mi az amivel szakítunk, mi az amit elkezdünk, és mi az amit megtartunk” radikálisan következetes meghatározása és véghezvitele.
A könyv példákkal is szolgál, mint Pl. a már nálunk is ismert Circue de Soleil – amely sokkolóan szakított a „cirkusz nincs állatok nélkül” elvnek az állatvédelem által is támadott hagyományával, helyette megteremtette az új, világszinvonalú, akrobatikus és teátrális show, az „új cirkusz” magával ragadó világát – egy új piac, az állatok természetellenes produkcióit kerülő közönséget megcélozva.
Magyar szemmel különösen érdekes a könyvben felhozott borpiaci példa: az ausztrál „kengurus” címkével ellátott Chardonney világméretű sikere. A középpontban egy könnyű, szinte üdítőitalhoz hasonlatos standardizált fehérbor áll, amelyet nagyüzemi körülmények között, olcsón, nagy mennyiségben, mindig változatlan minőségben, kiszámítható színvonalon gyártanak és forgalmaznak szerte a világban. Ehhez drasztikus módon szakítottak a kézi munkával, a borosgazdák tradícióival, szakmai elitizmusával és mítoszaival, az éves szőlőterméstől függő évjáratok jelentőségével, megcélozva és szélesítve az üdítőitalok(!) fogyasztóit és piacát, egy új szegmenst teremtve meg ezzel. A kék óceán stratégia ismeretében érthető, milyen elbaltázott üzletpolitika a különleges és kivételes Tokaji aszú piaci alulpozicionálása a szupermarketek polcain és árversenyében.
Teljesen mai és hazai példa a BioHair fodrász hálózat megjelenése bevásárlóközpontokban; ők szintén szakítottak a fodrászat személyes bizalmon épülő világával és misztifikálásával, de árban és színvonalban kiszámítható, trendi, standard frizurakatalógusával, attraktív, fix áraival és természetes-anyag használatával a jövő üzenetét hordozza a korábban ritkábban fodrászhoz járó közönséget is „beszoktatva” a saját világába.
Nem említeném meg ezt a könyvet, ha nem szolgálna a magam számára is inspirációval a jövőmre nézve. Erről még korai írnom, de máris felcsigáz a gondolat, hogy én magam is beevezzek egyszer az óceán kék vizére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése