Workshop portfoliom

Workshop portfoliom

2 NAPOS WORKSHOPOK:

VÁLLALATI WORKSHOPJAIM, COACHING TÁMOGATÁSSAL:

- PÉNZÜGYEKRŐL NEM PÉNZÜGYESEKNEK TRÉNING

A pénzügyi alapfogalmak ismerete és értelmezése alapvető kompetenciává vált. Mit jelent a fedezet, milyen elemei vannak az önköltség-számításnak, mire figyeljünk a költséghelyi büdzsé felépítésekor?

- EMBERKÖZPONTÚ LEAN MENEDZSMENT BEVEZETÉSE ÉS TÁMOGATÁSA

A lean nemcsak költség-racionalizálási módszer, hanem egy emberközpontú filozófia, amely megnyitja a lehetőséget a problémák gyökér-okainak és a kreatív folyamatfejlesztési megoldások feltárásának.

- ÉRTÉKALAPÚ VEZETÉS, SZEMÉLYES ÉS SZERVEZETI ÉRTÉKEK ÖSSZEHANGOLÁSA

Miképp lehet a szervezetek által deklarált értékeket összhangba hozni a személyes értékrendünkkel, hogy a mindennapokban is szívvel-lélekkel képviselni tudjuk azokat, és tudatosan felismerjük a "gap"-eket?

- BEVONZANI, MOTIVÁLNI, MEGTARTANI – X,Y,Z GENERÁCIÓK A VEZETÉSBEN

Mitől válik vonzóvá egy munkahely a különbözően szocializálódott, eltérő generációk számára? Ismertető előadás és interaktív workshop az interkulturális együttműködés feljesztésére.

- STRESSZKEZELÉS ÉS REZILIENCIA A VÁLTOZÁSOK VIHARÁBAN

A kialakult és megszokott üzleti modellek folyamatos megkérdőjelezése a termékfejlesztési ciklus felgyorsulásával folyamatos nyomás alá került. Hogyan válik kezelhetővé a változásokkal járó stressz?

- BIZALOM ÉS KONSTRUKTÍV EGYÜTTMŰKÖDÉS FEJLESZTÉSE AZ EREDMÉNYESSÉGÉRT

Hogyan válik a szervezeti bizalom növelése a konstruktív, nyílt viták, és ezáltal az elkötelezettség és a következetesség kultúrájának megteremtésével az eredményesség eszközévé?

- ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS NEHÉZ HELYZETEKBEN

Hogyan lehet határozottan képviselni a véleményünket és kiállni önmagunkért, anélkül, hogy másokat megbántanánk? Az értő figyelem, és hogyan járul hozzá a ki nem mondott gondolatok megértéséhez?

(ÓRADÍJ: 25.000 Ft, NAPIDÍJ: 200.000 Ft)

2016. 05. 26.

Mark H. McCormack: Amit a Harvardon sem tanítanak

Egyszer volt, hol nem volt, a rendszerváltás hajnalán, amikor még a Corvinust is Marx Károlynak hívták (no nem a királyt, hanem a közgázt) és amikor a Burger King szót még lábjegyzetben(!) magyarázták a balga olvasónak, nos abban az időben jelent meg ez a könyv - 1984-ben íródott és 1988-ban került magyarul a könyvesboltokba, az akkori idők bestsellereként.
Mai szemmel nézve egy rendkívül arrogáns, agresszív, versengő, offenzív vezetési tárgyalási stratégiát mutat be az írója, mint a sikeresség zálogát, amolyan „kaparj kurta, neked is lesz” üzenettel.
Néhány vitatható tanácsa, hogy pl. ne barátkozzunk össze az alkalmazottakkal, hogy időnként önkényesen is kell döntést hozni, hogy mindenki tudja ki a főnök, hogy soha nem elég a pozitív motiváció, mindig kell egy kis félelemkeltés is, hogy ne lustuljanak el az emberek, hogy óvakodni kell a stratégiai ugrásoktól és minden változástól, hogy a tőzsdei vállalatot nem lehet jól irányítani, hogy főnöknek úgyis mindig igaza van (ne szólj szám, nem fáj fejem) meg úgy általában hogy tiszteld a kialakult vállalati struktúrát – mára már irigylésre méltóan statikus világról árulkodnak! A mai dinamikus környezetben az innovatív és sikeres vállalatok bizonyíthatóan nem az ilyen elvek követésével váltak sikeressé.
A könyvben egyáltalán nincs szó partnerkapcsolatról, win-win megoldásokról, asszertivitásról, egyáltalán nincsenek is benne partnerek, csak legyőzendő ellenfelek. Az író erőteljesen sulykolja, hogyan kell mindenkit ajándékok és szívességek sorozatával lekötelezetté tenni annak érdekében, hogy amikor eljön az ideje, bármikor kérhessünk egy visszautasíthatatlan szívességet, vagyis később szemérmetlenül megkérhessük mindennek az árát, úgymond benyújthassuk a számlát.
Ma már rendkívül ellenszenvesnek tűnik ez az akkor még sikeresnek számító megközelítés, mégis érdekes ezt a könyvet kézbevenni.
Mert naivitás lenne azt gondolni, hogy ennek az irányzatnak a képviselői már mind meghaltak, vagy hogy nincsenek már mai követői. Elég csak néhány politikus és üzletember hozzáállására gondolni...
És amit ebből a könyvből mindenkinek meg kell tanulnia az az, hogy „soha nincsen ingyen ebéd”, vagyis az ingyenes, egyoldalú szívességek viszonzatlan elfogadása később bármikor sokba kerülhet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése