Workshop portfoliom

Workshop portfoliom

2 NAPOS WORKSHOPOK:

VÁLLALATI WORKSHOPJAIM, COACHING TÁMOGATÁSSAL:

- PÉNZÜGYEKRŐL NEM PÉNZÜGYESEKNEK TRÉNING

A pénzügyi alapfogalmak ismerete és értelmezése alapvető kompetenciává vált. Mit jelent a fedezet, milyen elemei vannak az önköltség-számításnak, mire figyeljünk a költséghelyi büdzsé felépítésekor?

- EMBERKÖZPONTÚ LEAN MENEDZSMENT BEVEZETÉSE ÉS TÁMOGATÁSA

A lean nemcsak költség-racionalizálási módszer, hanem egy emberközpontú filozófia, amely megnyitja a lehetőséget a problémák gyökér-okainak és a kreatív folyamatfejlesztési megoldások feltárásának.

- ÉRTÉKALAPÚ VEZETÉS, SZEMÉLYES ÉS SZERVEZETI ÉRTÉKEK ÖSSZEHANGOLÁSA

Miképp lehet a szervezetek által deklarált értékeket összhangba hozni a személyes értékrendünkkel, hogy a mindennapokban is szívvel-lélekkel képviselni tudjuk azokat, és tudatosan felismerjük a "gap"-eket?

- BEVONZANI, MOTIVÁLNI, MEGTARTANI – X,Y,Z GENERÁCIÓK A VEZETÉSBEN

Mitől válik vonzóvá egy munkahely a különbözően szocializálódott, eltérő generációk számára? Ismertető előadás és interaktív workshop az interkulturális együttműködés feljesztésére.

- STRESSZKEZELÉS ÉS REZILIENCIA A VÁLTOZÁSOK VIHARÁBAN

A kialakult és megszokott üzleti modellek folyamatos megkérdőjelezése a termékfejlesztési ciklus felgyorsulásával folyamatos nyomás alá került. Hogyan válik kezelhetővé a változásokkal járó stressz?

- BIZALOM ÉS KONSTRUKTÍV EGYÜTTMŰKÖDÉS FEJLESZTÉSE AZ EREDMÉNYESSÉGÉRT

Hogyan válik a szervezeti bizalom növelése a konstruktív, nyílt viták, és ezáltal az elkötelezettség és a következetesség kultúrájának megteremtésével az eredményesség eszközévé?

- ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS NEHÉZ HELYZETEKBEN

Hogyan lehet határozottan képviselni a véleményünket és kiállni önmagunkért, anélkül, hogy másokat megbántanánk? Az értő figyelem, és hogyan járul hozzá a ki nem mondott gondolatok megértéséhez?

(ÓRADÍJ: 25.000 Ft, NAPIDÍJ: 200.000 Ft)

2016. 05. 26.

Jim Collins: Jóból kiválót

Amint az opera három tenorja: Domingo, Carreras és Pavarotti, úgy alkot kiemelkedő hármast a business szakirodalomban Jim Collins, Ken Blanchard és Steven Covey!

Jim Collins a szervezeti kiválóság titkát kutatja, Ken Blanchard a vezetési modellek atyja, Steven Covey pedig az emberi kiválóság kutatója. Jim Collins 2001-ben rendkívül sodró, magával ragadó stílusban összegezte több éves kutatómunkájának eredményeit. Több mint húsz fős kutatócsoportjával 1435 céget világított át és tanulmányozott öt éven keresztül, hogy megtalálja a titkát annak a 11 vállalatnak, amelyek ebből a rengeteg cégből kiemelkedő, kiváló eredményeket értek el, kitörve a korábbi, esetenként kicsit lesajnált státuszból, egyszercsak főnixmadárként kiemelkedve a nagy átlagból.
A kiválasztott és megfigyelt vállalatok nem hasraütéssel kerültek egyik vagy másik kategóriába; a könyv ismerteti azt a szisztematikus megközelítést, amelyek az egyes megállapításokat eredményezték. Leszögezi, hogy a jó a kiváló ellensége – a középszerűség és az „éppcsak jó lesz” hozzáállás ugyanis az egyik fő oka annak, hogy olyan kevés dolog válik kiválóvá – beleértve az oktatást, a kormányzást és a vállalatvezetést is.
A vállalati vezetők személyes stílusát különösen átfogóan elemezte, azt is megvizsgálva, hogy a kiemelkedő 11 cég élén milyen emberek állnak. Meglepő következtetésre jut; a kiemelkedően sikeres, az áttörést elérő cégek vezetői ugyanis a közhiedelemmel ellentétben nem a színes magazinok címlapján feszítő, presztízs-orientált emberek! Inkább olyan vezetők, akik a külsőségeket néha látványosan kerülő, de hatalmas belső kisugárzású és nagyon teljesítmény- és eredmény-orientált hozzáállásukkal mozdítják előre az egész szervezetet.
Milyenek a kiemelkedően sikeres cégek munkatársai? Felszabadultak, nyitottak és kreatívak, de nincsenek művészi allűrjeik; komoly, megbízható, kiszámítható és fegyelmezett munkát végeznek. A kiválóság ismérve Jim Collins szerint a magas szintű innovativitás és a fegyelem kultúrájának sajátos egyvelege, ami csak látszólagos paradoxon.
Milyen a kiváló cégek stratégiája? Egy érdekes analógiával sündisznó elv-ként írja le a kiválóság stratégiájának lényegét. Amíg a róka veszély esetén villámléptekkel eliszkol, ravaszul változtatja taktikáját, addig sün nem ravaszkodik, veszély esetén egyszerűen összegömbölyödik, azaz befelé zár. Befelé, de mi van odabent? A kiemelkedő cégeknek világos, kikezdhetetlen vezérelvük van, amely három tényező közös halmazaként kristályosodik ki. Először is tisztában vannak azzal, hogy mihez van tehetségük, mi az amiben mindenkinél jobbak a világon. Másodszor élvezik is ezt a tevékenységi kört, emiatt szenvedélyesen és elkötelezetten végzik (lám itt megint előkerül a „szervezeti flow”, az örömteliség szükségessége). Harmadszor, de nem utolsó sorban pedig, meg kell hogy találják a pénzügyi számításaikat is ezekben a tevékenységekben, hiszen a kiváló cégek kiváló profitot is eredményeznek!
Azok a cégek, amelyek valamennyi fenti ismérvnek megfeleltek mint pl. az orvosi termékekben kiváló Abbott, a kozmetikumokban kiemelkedő Gillette, a háztartási termékekben nagyszerű Kimberley Clark és a dohányipari óriás Philip Morris mind egyformának bizonyultak a kiválóság feltételeinek teljesítésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése